Modetøj

Email - Fra 0 til 33% af omsætningen

Når e-mail marketing er vigtig for relationen og salget

Kjole fra joejoe's email marketing

Resultatet

#highlights fra casen
01

Skiftet e-mail platform fra Mailchimp til Klaviyo

02

400% flere medlemmer i kundeklubben på 30 dage

03

33% af omsætningen i webshoppen fra e-mail marketing

04

Oprettelse af 8 e-mail skabeloner

01. Virksomheden

Dorthe Mark er indehaveren af joe joe, i 2018 var hun en del af SOLO‐kæden, og da kæden gik konkurs, valgte hun at købe sig ud og starte forfra i samme lokaler, som hun har været i siden 1982, under forskellige brands. Hun startede op igen, som under brandet - joe joe, og målsætningen var, hun ville sælge dametøj til segmentet 40+ fra de bedste danske brands, og i den nye butik var en af de vigtigste ting, at det skulle være muligt, for piger i alle størrelser at shoppe sammen i butikken.

Nozoo Arrow
02. Udfordringen

joe joe havde implementeret Mailchimp på deres webshop, men de indsamlede ikke aktivt permissions, og sendte heller ikke e-mails ud til deres kunder, ligesom de ikke havde nogen kundeklub eller et loyalitetsprogram.

03. Opgaven

Jeg opbyggede deres e-mailmarketing, som én måde at understøtte kundernes købsrejse, ved hjælp af automations. Derudover skulle kanalen også drive trafik til webshoppen og øge salget på webshoppen. I forbindelse med implementering af e-mail-marketing ville vi også starte en kundeklub op, som skulle være med til at skab

Produkt billede fra joejoes email marketing

04. Løsning

joe joe blev flyttet over på Klaviyo, fordi dette e-mail marketing system er mere målrettet e-handelsvirksomheder. Dette valg blev også foretaget, fordi Klaviyo også tilbyder flere og bedre designmuligheder og flere skabeloner til opsætningen af e-mail-automations. Jeg ville gerne vide mere om joe joes medlemmer og vide mere om, hvad de var interesserede i, derfor besluttede jeg at sende alle eksisterende medlemmer en medlemsundersøgelse. Den indsamlede data, skulle anvendes til at segmentere medlemmerne, hvorved jeg sikrede, at medlemmerne modtog relevante nyheder.

2 damer i flot tøj, fra en joejoe email kampagne

05. Resultaterne

Efter opsætningen af det nye e-mail marketing system, og automatiske e-mailserier. Resultatet blev at 33% af webshoppens omsætning kom fra e-mail-marketing på få måneder. Resultatet for kundeklubben, Med Sleeknote integrationen steg sign-ups i kundeklubben med 400% på 30 dage.

01

Skiftet e-mail platform fra Mailchimp til Klaviyo

02

400% flere medlemmer i kundeklubben på 30 dage

03

33% af omsætningen i webshoppen fra e-mail marketing

04

Oprettelse af 8 e-mail skabeloner

Kom igang med onlinemarkedsføring

Nozoo Arrow

Forandring starter med en samtale

Kamille tegner business model canvas

Andre kundehistorier

#En del af din historie